piątek, 23 września 2016

System motywacyjny


KOŁO DOBRYCH I ZŁYCH ZACHOWAŃ


Opis zastosowania metody i sposobu wykonania „Koła”

KOŁO DOBRYCH I ZŁYCH ZACHOWAŃ składa się z 4 pól:

Pole zielone „DOBRE ZACHOWANIE” jest to pole, na którym klamerka z imieniem dziecka

znajduje się w większości czasu, jeżeli dziecko zachowuje się dobrze.

Pole żółte „OSTRZEŻENIE” to pole, na które wędruje klamerka dziecka, jeżeli złamie ono

zasady obowiązujące w grupie i pomimo pierwszego ostrzeżenia słownego nie zmieni swojego

zachowania. Jeżeli zachowanie dziecka w ocenie nauczyciela i rówieśników poprawiło się, klamerka

z jego imieniem może wrócić na zielone pole. W przypadku, gdy dziecko zachowuje

się nadal źle- jego klamerka wędruje na pole czerwone.

Pole czerwone „UWAGA” to miejsce, na które klamerka trafia pomimo „Ostrzeżenia”

na polu żółtym. Gdy klamerka z imieniem dziecka znajduje się na tym polu dziecko musi zostać

odsunięte od zabawy bądź zajęcia, podczas którego wykazywało nieprawidłowe zachowanie.

Zadaniem nauczyciela w takim przypadku jest zaproponowanie dziecku wyciszenia lub zadania,

podczas którego dziecko rozładuje złość. Dziecko może wrócić do zabawy w momencie, gdy jest

wyciszone i samo określi, co było nieprawidłowego w jego zachowaniu. Ważnym elementem jest

przeproszenie konkretnej osoby bądź nauczyciela. Nauczyciel podkreśla, iż dopiero zgodna zabawa

lub prawidłowe wykonanie zadania pozwoli na przepięcie klamerki na zielone pole. Czerwone pole

to dopiero 3. krok w reagowaniu na złe zachowanie wychowanka.

Pole niebieskie „POCHWAŁA” to pole, na którym klamerka może znaleźć się za wyróżniające

się zachowanie, wyjątkową sytuację zaistniałą w grupie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz